Museo per l'Arte del rame e del tessuto - Museu po s'Arti de s’arràmini e de su tessìngiu

Il Museo per l'Arte del Rame e del Tessuto, di proprietà del Comune di Isili, è stato inaugurato il 26 agosto del 2000. Ospitato nell'antico Convento dei Padri Scolopi, risalente al XVII secolo, il museo conserva e racconta due importanti tradizioni artigiane locali:la lavorazione del rame e la tessitura.
Si tratta di un Museo unico nel suo genere:è infatti l'unico Museo del Rame in Sardegna. Sa raccontare come in un ambiente scuro e buio, quale la bottega del ramaio, nascono oggetti luminosi e solari che per secoli hanno unito la funzione d'uso ad una forte valenza estetica.
La sezione del tessuto offre una vera e propria sorpresa anche a chi conosce bene la tessitura della Sardegna.Una ricchezza di emozioni trasmesse da trenta splendidi arazzi realizzati con lane colorate a mano con erbe ed essenze antiche,tessuti con fili d'oro, d'argento, di rame, di lino e di lane, di rafie e di spaghi, tessuti da mani sapienti in un eccezionale miracolo di equilibrio che unisce tradizione e innovazione. 

Recentemente il Museo per l’Arte del Rame e del Tessuto – rinominato Maratè - si è arricchito di una nuova sezione: il 29 ottobre 2010 si è svolta la cerimonia di inaugurazione della Sezione Etnografica dedicata alla tessitura, di grande interesse per tutta la comunità in quanto raccoglie in un unico spazio un importante patrimonio di cultura materiale ed immateriale, come risultato del rapporto tra ambiente, lavoro e identità in una terra ricca di antichi saperi. Il museo dispone anche di un sito specifico autonomo visitabile all'indirizzo:

http://www.marate.it/


L'unità operativa assicura:
- La direzione scientifica del Museo e delle sue attività;
- L'organizzazione amministrativa della struttura
- Le relazioni e la gestione amministrativa dei rapporti con la Cooperativa di Gestione 

******************
Su Museu po s’Arti de s’Arràmini e de su Tessìngiu, de propriedai de su Comunu de Isili, dd’ant inaugurau su 26 de austu de su 2000. Postu aintru de su Guventu antigu de is Paras Iscolàpius, chi est unu fàbbricu de su de XVII sèculus, allogat e ammostat duas costumàntzias de importu mannu po sa bidda: su treballu a pitzus de s’arràmini e de su tessìngiu.
Est s’ùnicu museu de s’arràmini in totu sa Sardìnnia, e ammostat a su bisitadori comenti in unu logu scuriosu che sa butega de s’arromonàiu si podint fai cosas craras che su soli e prenas de luxi, cosas chi po sèculus ddas ant umperadas po bellesa ma funt serbias po impreus pràtigus puru.
Sa setzioni de su tessìngiu est unu ispantu fintzas e po chini connoscit beni s’arti de su tèssiri in Sardìnnia. Is bisitadoris s’arricant su sentidu castiendi is trinta aratzus luxentis fatus cun filus de oru, de prata, de arràmini, de linu e de lana, cun arràfia e cun ispagu, fatus de manus àbilis e intintus cun ebras antigas, chi ammostant una capassidadi artìstica manna meda e chi ponit impari is costumàntzias e sa modernidadi.

Imoi a ùrtimu su Museu po s’Arti de s’Arràmini e de su Tessìngiu – torrau a nomenai Maratè – s’est arricau cun una setzioni noa: su 29 de su mesi de ladàmini 2010 at obertu sa Setzioni Etnogràfica a pitzus de su tessìngiu, de grandu interessu po totu sa comunidai puita ca pinnigat totu a unu logu s’arrichesa culturali, materiali e immateriali, arresurtau de su raportu intra de ambienti, treballu e identidai in unu logu prenu de connoscèntzias antigas.



S'unidai de treballu assegurat:
- Sa diretzioni scientìfica de su Museu e de is atividadis chi ddu pertocant;
- S'organizatzioni aministrativa de sa strutura etotu
- Sa gestioni aministrativa de su raportu cun sa Coperativa chi gestit su Museu

Informazioni aggiuntive